Search this Blog

Pageviews

Saturday, July 20, 2024

Toumani Diabate passed away ❤️‍🩹

 

A big tree has fallen…

From Derek Gripper, his long time friend and collaborator:



“ Doc. You were the greatest of inspirations to me. I have played two composer’s music without stopping for twenty years, yours and Bach’s. They have always been two sides of the same coin for me. I’m pleased to say I got to meet you. An honour to have met and spent musical time with one of Africa’s greatest composers. Peace be upon you. A great musician has passed. Toumani Diabaté. #kaira #kora #toumanidiabate @toumanidiabatemusic.  Doc. Vous avez été ma plus grande source d’inspiration. J’ai joué la musique de deux compositeurs sans arrêt pendant vingt ans, la vôtre et celle de Bach. Pour moi, ils ont toujours été les deux faces d’une même pièce. Je suis heureux de dire que j’ai eu la chance de vous rencontrer. C’est un honneur d’avoir rencontré et passé du temps musical avec l’un des plus grands compositeurs d’Afrique. Que la paix soit avec vous. Un grand musicien nous a quittés. Toumani Diabaté.”


I’ll play his majestic “The Mandè Variations”, today… a musical genius.

He was 58 years old 😥

💫💫💫



No comments: